City & Nature - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Kelly Attema - WaarBenJij.nu City & Nature - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Kelly Attema - WaarBenJij.nu

City & Nature

Door: Kelly Attema

Blijf op de hoogte en volg Kelly

09 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reacties en berichtjes die ik krijg op mijn blog en foto’s. Het is erg leuk om te zien hoe betrokken iedereen is bij mijn avontuur! Ik zit hier gewoon alweer een maand! Gaat zo super snel.

De afgelopen weken ben ik erg druk bezig geweest met school. Komende vrijdag hebben we de eerste deadline en we hebben behoorlijk wat moeten regelen voor onze projecten. Desondanks komt er nog weinig schot in het opstarten van de wasserette. Ons andere project is een dagopvang, waar we ongeveer 1 middag met de kids spelen en de eigenaresse helpen met de financiën en het managen van het bedrijfje.

Inmiddels 2 weekenden geleden zijn we met 10 meiden naar Port Elizabeth geweest om te shoppen en te stappen. Bij aankomst eerst lekker gelunched iets verderop van het hostel. Met 10 meiden was dit erg gezellig, helemaal na een aantal wijntjes. Naast ons zaten 4 oudere dametjes, wij noemden ze hardop ook gooische vrouwen. Na het eten stond 1 van die vrouwen op en kwam naar ons toegelopen. “Zijn jullie Nederlands? Ik dacht al dat ik een bekende taal hoorde!”. Wat hebben we gelachen (die vrouw had dus al onze roddels verstaan, oeps!). Deze vrouw woont al 50 jaar in Zuid Afrika, ze heeft alle hotspots verteld en erop gewezen waar we absoluut niet moesten komen.

Op dat moment werd ik wel weer even op het feit gedrukt dat we toch echt in Afrika zijn. Dat weekend was het 2e moment (1e was op het vliegveld in Joburg) dat ik me niet echt op mijn gemak voelde, ondanks dat we met zijn 10en waren. Ik voelde me net een aapje in de dierentuin die door iedereen bekeken werd. Verder het weekend lekker geshopt (maar 1 shirtje gekocht, knap hè!) en met onze vertrouwde taxi chauffeur van Stenden, Mike, weer terug naar huis gereden. Zelfs hij vertelde dat hij blij was dat we weer veilig bij hem in de auto zaten…

Afgelopen weekend hebben we de mooie natuur ontdekt. Auto gehuurd (voor het eerst links gereden wat me 100% mee viel!) en naar Hogsback gereden. Jentine was onze gids.. dat hebben we geweten. Er gaat gewoon een snelweg naar Hogsback (2,5 uur rijden), maar we konden een snellere route nemen (not!). Deze weg ging door allerlei reservaten, zandweggetjes, stenen en kuilen waarna we 3,5 uur later eindelijk aan kwamen. Mijn rijskills zijn dat weekend wel getest! Om bij het hostel te komen moesten we weer over zo’n leuk zandweggetje met alleen maar kuilen en steile heuvels. Ons autootje zag dat niet echt zitten en sloeg af in de 2e versnelling, en roken dat hij deed! Daarnaast zag Jentine een flinke kuil niet tijdens het uit parkeren, waardoor de voorste wielen van de grond kwamen en we zo tegen een paaltje aan reden. Dat werd dus duwen! Die arme auto heeft heel wat te voorduren gehad.

Bij aankomst meteen 4 uren gemountainbiked door de bossen. Watervallen bekeken, prachtige uitzichten op de bergen, wat is het daar mooi! Na 4 uren heuveltje op en af zonder lunch waren we helemaal kapot, maar het was het waard! Zaterdag gingen we abseilen van een 35 meter hoge waterval. Wat een ervaring! Bovenop bij de afgrond van de waterval natuurlijk bloed zenuwachtig maar super gaaf om te doen! Binnen 10 minuten was ik alweer beneden haha. Daarna nog een stuk gehiked en bovenop een waterval gezwommen. Zondag was het helaas slecht weer en omdat we in de bergen zaten was het super mistig, dus eerder richting huis gereden. Dit keer wel over de snelweg.

Op dit moment weer druk aan de deadlines bezig. Wat we het komende weekend gaan doen is weer een verassing. I keep you posted!

  • 10 Maart 2015 - 08:50

    Manon:

    Klinkt allemaal weer erg leuk Kel! Ik wist wel dat je ZA ook helemaal te gek zou vinden! Pas maar op, straks wordt je verliefd (op t land) ;p
    Succes met je deadline! En nu lijkt er nog geen vaart in te zitten, maar met die wasserette komt het vast goed! :) take your time! X
    Oh, en doe voorzichtig.. Inderdaad goed dat je beseft dat het niet altijd zo veilig als NL voelt ;)
    Dikke kus uit Amersfoort xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Kelly

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 3792

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 05 Juli 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: