De eerste indrukken! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Kelly Attema - WaarBenJij.nu De eerste indrukken! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Kelly Attema - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken!

Door: Kelly Attema

Blijf op de hoogte en volg Kelly

08 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Whieeee! Na al die tijd wachten zit ik hier dan eindelijk in ons kamerTJE in Port Alfred. De vliegreis ging eigenlijk heel erg top. Kort vluchtje naar Londen, wijntjes gedaan op het vliegveld en toen de lange reis naar Johannesburg bijna helemaal geslapen (na het kijken van guardians of the galaxy! Love british airways haha). Op Johannesburg werd het spannend, we hadden 1,5 uur overstap tijd en natuurlijk kwamen onze koffers als laatste op de bagageband. Met veel rennen waren we binnen een half uur weer ingecheckt, door de douane gekomen en stonden we bij de gate. Vraag niet hoe, met 30 graden, lange joggingsbroek en vest.. Op Port Elizabeth nog even paar uurtjes wachten op ons vervoer en toen werden we letterlijk bij ons huis in port Alfred gedropt.

We zitten met 50 studenten in dit huis Botmill, vandaar ook kamerTJE. Het huis zit in dezelfde straat als de universiteit en ongeveer 10 minuten lopen van het strand en 15 minuten lopen van het centrum (met veeeeel hoge heuvels, dus het is elke dag legg day). Eigenlijk kan je het huis zien als een soort hotel. We hebben een bed, kast, bureau en eigen badkamer. Helaas kan onze wc niet doorspoelen dus gaat het ouderwets met een emmer water en hebben we na het douchen een waterballet. Maarja, het was te verwachten dat er geen luxe was hier in afrika! Gelukkig is het super gezellig met al die 50 studenten in 1 huis. Nu ik dit typ is het mijn eerste momentje rust sinds ik ben aangekomen (het is 22:45 zondagavond). Veel feestjes, ouwehoeren en chillen op het strand. Oja, we hebben een grote binnentuin waar ook veel apen rondhangen, ik heb alleen nog niet de kans gekregen om een foto te maken!

Het is hier allemaal erg klein en primitief, maar de locals maken al een hoop goed. De afrikanen zijn heel erg open en sociaal, wat wel echt een welkom gevoel geeft. Zaterdagavond zijn we om 18:00 aangekomen, gedoucht en gegeten en daarna moesten we meteen mee op stap. Naja, stappen… Eerst een biertje doen in een afgekeurd hotel met daarin een bar en een aantal pooltafels (Ferry’s). Daarna gingen we naar de beachclub “schnorts”, wat eigenlijk te vergelijken is met een wijkgebouw, geniaal! Echte afrikaanse muziek en veel shaken met de billen, voel me wel echt een blanke hier met onze house&dance nummers! Dus daar worden de komende stapavonden voornamelijk doorgebracht.

Morgen de eerste schooldag. Deze week hebben we nog introductieweek en donderdag of vrijdag gaan we de townships bekijken. Ik ben benieuwd! Nou, ik kan nog wel veel meer vertellen over alle eerste indrukken maar dat komt een andere keer. Morgenvroeg 8 uur beginnen, pfoe! Gelukkig gaat de rest van het programma op z’n zuid-afrikaans….. RELAXED.

Btw, ik heb nog geen tijd gehad om mijn foto's op de laptop te zetten, dus die komen nog!

• 09 Februari 2015 - 03:50

Remko:

Geniet van je avontuur Kelly, enjoy!!

• 09 Februari 2015 - 08:33

Jenny:

Het begin klinkt al gezellig.Geniet van Afrika.

• 09 Februari 2015 - 17:16

Manon:

Woehoee! Je eerste verhaal! :D
    Ik zie dat je de volgende stapavonden in Snorts (aka snorting grunter)
    Door gaat brengen? ;p best te doen he!?
    Mooi dat t allemaal tot nu toe bevalt!
    Have fun met de intro week & ben benieuwd naar je fotos!